środa, 17 lutego 2016

Sernik cytrusowy

     Przepyszny, orzeźwiający, delikatny sernik z dodatkiem cytrusowych owoców: pomarańczy, cytryny i limonki. Od teraz to chyba mój ulubiony :) Przepis własny.


ciasto:
1/2 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki kakao
1 czubata łyżka cukru
1 żółtko
80 g masła
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Do miski wsypać mąkę, kakao, cukier, dodać żółtko, masło i proszek do pieczenia. Zagnieść jednolite ciasto. Wyłożyć równomiernie do tortownicy o średnicy 21 cm. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 C, piec ok. 20 minut.

masa serowa:
500 g mielonego białego sera
3 jajka
1 białko (pozostałe z ciasta)
2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki cukru
1 limonka
1 cytryna
1 pomarańcza

Limonkę, cytrynę i pomarańczę sparzyć wrzątkiem, ostudzić. Zetrzeć tylko wierzchnią warstwę skórki, bez białej, na tarce o dużych oczkach lub obieraczką do warzyw. Przełożyć na małą patelenkę, dodać ok. 50 ml wody i 1 czubatą łyżkę cukru, smażyć na małym palniku do odparowania syropu (ok. 5 minut). Ostudzić.
Z pozostałych owoców wycisnąć sok, powinno go być łącznie ok. 150 ml.
Białka ubić na sztywną pianę.
Do miski wyłożyć ser, żółtka,mąkę ziemniaczaną, cukier, sok z owoców i podsmażone i ostudzone skórki. Wszystko razem krótko zmiksować, dodać pianę z białek, delikatnie wymieszać łyżką.
Wyłożyć na ostudzony spód, wyrównać. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C, piec 20 minut, po tym czasie przykręcić do 160C i piec jeszcze ok. 30-35 minut. Ostudzić.

6 komentarzy:

  1. ten cytrusowy smak bardzo mnie kusi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię cytrusowe słodkości, taki sernik to z chęcią bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytrusowy smak mój ulubiony, wspaniały leciutki i puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. no nie.. sernik?! Tak teraz jak ja mam wielką ochotę? :D
    mmm.. :) boskość!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ on musiał pachnieć! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekłam kilka razy - wyśmienity :)

    OdpowiedzUsuń