czwartek, 22 października 2015

Orzechowa karpatka

     Bardzo orzechowa karpatka w wersji jesiennej. Orzechy dodałam do ciasta, kremu i na wierzch jako ozdobę. Ciasto z dodatkiem orzechów aż tak bardzo nie faluje jak "zwyczajne" ale smakuje doskonale :) Słodki krem równoważy polewa z gorzkiej czekolady. U mnie bardzo szybko znikła z talerzy :)


ciasto:
1 szklanka wody
120 g masła
3/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki mielonych orzechów włoskich
4 duże jajka

Do rondelka wlać wodę, dodać masło i orzechy, zagotować. Wsypać mąkę energicznie przy tym mieszając. Chwilę podgrzewać aż do uzyskania jednolitej bryły ciasta. Zostawić do ostygnięcia. Do zimnego ciasta wbić jajka, zmiksować blenderem. Wyłożyć do dwóch tortownic o średnicy 23 cm. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 C, piec ok. 35 minut. Ostudzić.

Krem orzechowy:
2 szklanki mleka
3/4 szklanki cukru
1 szklanka mielonych orzechów
1 opakowanie budyniu waniliowego bez cukru
300 g masła

Do rondelka wlać 1 i 1/2 szklanki mleka, wsypać cukier i orzechy, zagotować. W pozostałym mleku wymieszać proszek budyniowy, wlać na gotujące się mleko, ugotować budyń. Ostudzić.
Do półmiękkiego masła dodawać po 1 łyżce zimnego budyniu orzechowego cały czas miksując. Gotowy krem wyłożyć na blat ciasta, wyrównać, przyłożyć drugim blatem ciasta, lekko docisnąć.

Polewa:
1 tabliczka gorzkiej czekolady
ok. 3-4 grubo posiekanych orzechów włoskich

Czekoladę rozpuścić nad parą wodną, polać po wierzchu ciasta i zaraz posypać orzechami.

9 komentarzy:

  1. Świetny pomysł. Bardzo mi się podoba taka wersja karpatki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakaż karpatka! <3 totalnie mnie nią zaskoczyłaś.. omnomn <3

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wygląda! zjadłabym kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój tata byłby wniebowzięty! Upiekę mu na imieniny, genialny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł! Nie wpadłabym na to, musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka karpatka musiała smakować wybornie!
    Podoba mi się ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pięknie się udała! pomysłowa;) zapraszam na ''Karpatkę jeżynową'';pozdrawiam
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2015/05/karpatka-jezynowa-dwukolorowa.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Orzechową karpatkę robi moja siostra, zawsze mi smakuje :)
    Twoja wygląda na pyszną !

    OdpowiedzUsuń