piątek, 13 września 2013

Domowy sok kubuś

     Pyszny, zdrowy domowy sok, który smakiem przypomina kubusia, pysia czy leona :) W zależności od waszych upodobań można dodawać swoje ulubione owoce, moja propozycja to sok- baza, ale ja taki właśnie lubię. Poza tym wiemy co dziecku dajemy i w jakich ilościach.


Przepis na 1 dużą szklankę:
100 g marchewki
1 mały banan
1 zaokrąglona łyżeczka cukru
1 łyżka soku cytryny
1 szklanka wody

Marchew pokroić na plasterki, dodać cukier, zalać 1 szklanką wody i gotować pod przykryciem do miękkości ok. 20 minut. Ostudzić, nie odcedzać z wody w której gotowała się marchew. Dodać pokrojonego w plasterki banana i sok z cytryny. Zmiksować blenderem. W razie potrzeby można dosłodzić lub dolać przegotowanej i ostudzonej wody.

13 komentarzy:

  1. i nie tylko dzieci lubią takie zdrowe bez soczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pomysł zachowuję, przetestuję na synku za rok:)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny!!! mój Młody ma ostatnio fazę na Kubusia, więc sprawdzę czy mu taki robiony podejdzie:)
    a jak nie podejdzie to zrobię podejście nr 2- przeleję go do butelki po Kubusiu- to na pewno zadziała:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To napewno musze zrobic, super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda smacznie, bardzo lubię domowe soki marchwiowe:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy byłam mała, kochałam Kubusie; D
    Domowy musi być jeszcze lepszy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt:) wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. domowa wersja - bomba!:) sam sok uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. kiedyś piłam dużo kubusiów, ale potem poczytałam o ich zawartości cukru i potem sama postanowiłam robić soki. Teraz tylko potrzebuję sokowirówki, całe szczęście do tego przepisu nie potrzeba sokowirówki. A jak robię takie soki z bananem to nie dosładzam już :)
    Pozdrawiam ciepło
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  10. nie przepadam za Kubusiem, może ten domowy właśnie do mnie przemówi? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę sobie zrobić taki soczek!!! zaraz zapisuję przepis.

    OdpowiedzUsuń