wtorek, 4 czerwca 2013

Sernik rafaello

     Delikatny, wilgotny sernik otulony kokosem. Kokosowy jest tu kruchy spód i bezowa czapa. Całość dość wysoka.  Ten wypiek powinien zadowolić wielbicieli wiórek :) 


Ciasto na spód:
100 g mąki
50 g wiórek kokosowych
50 g cukru pudru
50 g masła lub margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
1 żółtko

Wszystkie składniki umieścić razem w misce, zagnieść ciasto. Wyłożyć na dno tortownicy o średnicy 24 cm. Piec ok. 15-18 minut w 180°C.

Masa serowa:
450 g białego mielonego sera ( dałam 450 g opakowanie Dr Oetkera)
150 g cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżka z czubkiem budyniu śmietankowego w proszku
3/4 szklanki mleka (200 ml)
1/2 szklanki oleju
1 jajko
2 żółtka

Do białego sera dodać cukier, cukier waniliowy, budyń, olej, jajko i żółtka. Krótko zmiksować (ok. 1-2 minuty). Dodać mleko bardzo krótko zmiksować. Wylać na podpieczony spód, masa jest bardzo rzadka. Piec ok. 50 minut w 180°C.

Beza kokosowa:
3 białka
100 g cukru pudru
100 g wiórek kokosowych
1 płaska łyżka mąki pszennej

Białka krótko ubić (ok. 1 minuty), dodać cukier, ubić na sztywno. Dodać mąkę i wiórki kokosowe, wymieszać. Delikatnie wyłożyć na gorący sernik, wyrównać. Piec jeszcze 15- 20 minut w 180°C. Dobrze schłodzić, posypać cukrem pudrem.

25 komentarzy:

  1. Pyszności :)))) wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak z posmakiem kokosowym to już je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jeśli dla wielbicieli wiórek to coś dla mnie ;) Świetnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba nigdy nie jadłam takiego sernika i bardzo żałuję patrząc na Twoje zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam jeszcze sernika w takim wydaniu :) więc koniecznie muszę wypróbować.

    P.S. Twój sernik wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda i smakuje na pewno super :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Serniczek wygląda przepysznie aż ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo smakowicie. Uwielbiam kokos w każdej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  9. to ciasto BARDZO dla mnie! uwielbiam takie smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam wszystko co ma w sobie choć odrobinę kokosowego smaku, wiec taki sernik na 100% by mi posmakował. Pyszna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. więc mnie zadowoli na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  12. obłędne ciacho! jadłabym do ostatniego okruszka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm, cudownie leciutki, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowność,dziekuję.
    Piekę na najbliższa niedzielę -obowiązkowo

    OdpowiedzUsuń
  15. ale pyszności,kokos to ja bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda naprawdę obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  17. witam,

    a jezeli ja chce upiec to ciasto na normalnej blaszce 20 na 35cm.
    to podwujnie brac skladniki??

    podrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, proszę wziąć podwójną porcję.

      Usuń
    2. czy moge mleko zwykle zastapic mleczkiem kokosowym ?

      Usuń
  18. Tak, myślę, że powinien być wtedy jeszcze lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Troszke mój spód się przypalił.... czy powinno się wysmarować blachę? Albo wyłożyć papierem? Proszę o poradę, bo ciasto bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze wykładam spód foremek papierem do pieczenia. Nie wiem dlaczego spód się przypalił, może Twój piekarnik mocniej grzeje i wystarczy krótszy czas pieczenia lub wymaga troszkę mniejszej temperatury niż mój, np. 170C?

      Usuń