środa, 3 kwietnia 2013

Kokosowe ciasto wg Billa Grangera

     Bardzo kokosowe, szybkie w przygotowaniu ciasto z książki Nakarm mnie Billa Grangera. Wielokrotnie powtarzało się ono na różnych blogach kulinarnych z komentarzami zachwytu. W końcu i ja uległam i zrobiłam. Wykonanie jego zajmuje kilka minut, pieczenie niewiele więcej. Efekt mnie rozczarował, głównie  za sprawą niebywałego wręcz kruszenia się przy krojeniu. Może lepiej byłoby zrobić z tego przepisu ciastka? W smaku jest niezbyt słodkie, a to za sprawą dodanej gorzkiej czekolady, kto lubi słodkie, powinien dodać raczej mleczną lub pół na pół mleczna/gorzka. Ciasta nie polecam, ale jestem ciekawa waszych doświadczeń z tym wypiekiem.

Przepis na małą tortownicę 21cm:
120 g wiórek kokosowych
80 g cukru
40 g masła
1 jajko
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady

Masło rozpuścić i ostudzić. Czekoladę posiekać na drobne kawałki. Jajka krótko ubić z cukrem. Dodać do nich wiórki, masło i czekoladę. Wymieszać łyżką. Wyłożyć do formy, wyrównać, lekko ugnieść. Piec do lekkiego zezłocenia ok. 20 minut w 180°C.

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe:) Kokos bardzo lubię, więc na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to coś dla mnie :) zrobię sobie na urodzinki :)

    OdpowiedzUsuń